ここでは、よくお問い合わせいただく事項についてご紹介します。
Here, we would like to introduce some of the frequently asked questions.
============
Q:
理解度チェックで文章表示や画面遷移がおかしくなった。
The text display and screen transitions are incorrect in the questions.

A:
ブラウザの機能でページの翻訳機能が適用されている場合、以下のような事象が起こる事があります。
When the page translation function is applied by the browser function, the following events may occur.

・ボタン操作が正常に動作しない。
 Button operation does not work properly.

・文章表示が不自然な言葉になる。
 Sentence display becomes unnatural words.

・回答の選択肢が表示されない。
 Answer options are not displayed.

その場合は、ブラウザの設定で翻訳をしないように設定することで回避できる場合があります。
In that case, you may be able to avoid it by setting your browser to not translate.

============
Q:
誓約を済ませると、受講終了画面が再び表示された。確かに誓約できたのか確認したい。
After completing the pledge, the screen indicating your completion of the course was displayed again. I want to make sure that I have made a pledge.

A:
画面右上に表示されている「受講日」や「誓約日」は その横の更新ボタンを押すことで状態が更新されます。
If you click the Update buttons (更新) next to “Course Completion Date (受講日)” and “Pledge Submission Date (誓約日),” displayed at the top right of the page, the dates will be updated.

============
Q:
e-Learning研修を受講したが、e-Learningポータルの受講状況のステータスが未受講のままになっている。
I have taken the e-Learning training, but the status of the attendance status of the e-Learning portal remains unlearned.

A:
e-Learningポータルのステータスは夜中に一度更新されますので、すぐには反映されません。翌日にご確認ください。
The status of the e-Learning Portal is updated once at midnight,so today's performance is not yet reflected. Please check after tomorrow.

============
Q:
学生がログインしようとしたがログインできません。
The student tried to log in but cannot log in.

A:
このe-Learning研修は教職員がユーザ登録されています。学生が受講を希望する場合は、部局の担当掛にご相談ください。
Faculty and staff are registered as users in this e-Learning Course.If a student wishes to attend, please consult with the person in charge of the department.

============